Våre salgsbetingelser

 

OBS: Alle priser og betingelser oppgis eks. mva!


Standard betingelser gjelder for samtlige kunder, med mindre man har skriftlig avtale om noe annet.

 

Generelle betingelser:

 

Din bedrifts betingelser reguleres utifra en individuell vurdering og gjenspeiles blant annet av type bedrift og forventet omsetning.

 

Bestilling:

 

Gjøres enkelt via vår nettbutikk.

 

Alle varer selges enkeltvis og oppgitte priser er for salgsforpakning. Minstekjøp bestemmes i nettbutikkløsningen.

 

Les produktinformasjonen og din egen ordreshistorikk (hvor du finner oversikt over produkter du har i rest, og som dermed er på vei) så du er sikker på at bestillingen blir korrekt.

 

Leveringstider:

 

Lagerførte varer pakkes og sendes i løpet av et par dager etter bestilling.

Bestillingsvarer sendes så snart de ankommer vårt lager.

 

Estimert leveringstid vises i nettbutikken, og du oppdateres via e-post om evn. endringer etter at ordre er mottatt.

 

Vi gjør oppmerksom på at alle sesongvarer er bestillingsvarer!

 

Fraktmåter:

 

- Pakkene kan sendes som stykkgods eller bedriftspakke

- Pakkene kan etter avtale hentes fraktfritt på lager

- Pakkene kan sendes med post

- Pakkene kan sendes med budbil

- Pakkene kan sendes som ekspress eller til hentepunkt etter avtale

 

Fraktpriser gjeldende fom. 01.01.2022 (norsk fastland). Merk at disse beregnes med utgangspunkt i vareverdi pr. forsendelse heller enn ordre:

 

Nord-Norge (postnummer 8000-9999)


0-10 000 i vareverdi - kr 500
Over 10 000 i vareverdi - Gratis frakt

 

Vestlandet og Trøndelag (postnummer 4000-7999)


0-10 000 i vareverdi - kr 400
Over 10 000 i vareverdi - Gratis frakt

 

Resten av landet (postnummer 0000-3999)

 

0-5 000 i vareverdi - kr 300
Over 5 000 i vareverdi - Gratis frakt

 

Ekspress og servicepakke: kunden betaler faktisk fraktkostnad. Dersom vekten overstiger maksimum hos Bring, vil forsendelsen deles opp i flere kolli, og prisen vil da avspeile dette.

 

OBS: Følgende produkter kan føre til ekstra kostnad dersom de bestilles i store kvantum grunnet påslag i frakt fra våre transportører:

 

- Ballongvekter

- Heliumgass

- Pinatas

 

Betaling:

 

(Vi gjør oppmerksom på at ved å søke om kreditt godtar kunden at det foretas kredittsjekk).

 

- Betaling ved bestilling

- Betaling mot faktura
- Kreditt utover dette må søkes om og kan innvilges etter avtale

 

Retur- og reklamasjon:

 

Kunden overtar ansvaret for varen når den ankommer leveringsstedet. Enhver skade eller ethvert tap som skyldes forhold etter levering er kundens ansvar.

 

Dersom varen er skadet under transport må dette tas opp med transportør og bevitnes av denne. Produkter som er skadet under transport må reklameres direkte til transportør.

 

Kunden - eller den som opptrer på kundens vegne - skal så snart som mulig etter levering kontrollere at varene er i overensstemmelse med pakkseddel og bestilling.

 

Reklamasjon, evn. feilleveranse, skal meldes Ballong & Partygrossisten på telefon eller mail innen to døgn. Godkjent reklamasjon blir avregnet på første faktura. I tilfeller hvor Ballong & Partygrossisten AS ikke finner grunnlag for kreditering vil dette bli meddelt.

 

Hvis ikke annet er avtalt skal varer det reklameres på grunnet kvalitetsfeil, evn. feilleveranse, returneres til Ballong & Partygrossisten AS. Retur av varer aksepteres kun ved reklamasjon eller feilleveranse.

 

 

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.